Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 2

2. Misja Robotyka


Opis projektu

Zajęcia mają na celu rozwijanie kompetencji przyszłości u dzieci – myślenia logicznego, kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów, pracy zespołowej oraz podstawowych umiejętności z zakresu programowania i robotyki, poprzez naukę, zabawę i eksperymentowanie.
Spotkania będą realizowane w dwóch grupach – dla dzieci w wieku 6-8 lat oraz 9-12 lat.
W jednej grupie może wziąć udział maksymalnie 12 uczestników.

Projekt będzie obejmował:

Robotyka z LEGO® Education SPIKE™ Prime (główny komponent)
• budowanie robotów z zestawów LEGO SPIKE Prime i MINDSTORMS EV3,
• podstawy konstrukcji mechanicznych (czujniki, silniki, przekładnie),
• sterowanie robotami przy użyciu intuicyjnego środowiska programistycznego (opartego na Scratch),
• wprowadzenie podstawowych pojęć programistycznych: pętle, warunki, czujniki,
• praca projektowa: konstruowanie i programowanie robotów rozwiązujących konkretne zadania
(np. robot transportujący, sortujący, reagujący na kolory i dźwięki).

Programowanie w Minecraft Education Edition
• nauka algorytmicznego myślenia w środowisku znanym i lubianym przez dzieci,
• budowanie struktur za pomocą komend i bloków kodu,
• wprowadzanie funkcji, pętli i zmiennych w przyjaznym kontekście gier.

Zajęcia integrujące:
• warsztaty projektowe w parach – budowanie i programowanie zadań tematycznych,
• nauka pracy zespołowej, prezentacji efektów pracy i krytycznego myślenia,
• mini-zawody i pokazy podsumowujące zdobyte umiejętności.

Sprzęt wykorzystywany podczas zajęć:
• LEGO® SPIKE™ Prime (główny zestaw),
• LEGO® MINDSTORMS® EV3 (dla starszych uczestników),
• tablety/laptopy z oprogramowaniem LEGO Education i Minecraft Education,
• maty edukacyjne, elementy tematyczne, czujniki, silniki, zestawy rozszerzające.

Efekty końcowe:
• dzieci będą umiały zaprogramować robota tak, by wykonywał określone zadania,
• zdobędą umiejętności logicznego myślenia, planowania i testowania rozwiązań,
• nauczą się współpracy, prezentowania efektów pracy, wyciągania wniosków,
• rozwiną wiarę we własne możliwości, ciekawość technologiczną i chęć dalszej nauki.